Indlæser
Webinar: Studiestartsdag
Dato og tid
Onsdag d. 18. august 2021 kl. 10:00 til 14:00
Tilmeldingsfrist
Fredag d. 13. august 2021 kl. 12:00
Webinar: Studiestartsdag
Arrangementsbeskrivelse
MÅLGRUPPE
Studerende med nedsat syn eller blindhed på videregående uddannelse.
For at deltage skal man være berettiget til SPS (Specialpædagogisk Støtte).
VARIGHED
4 timer.
TID OG STED
Onsdag den 18. august 2021.
Studiestartsdagen foregår online fra kl. 10 til 14.
Kurset afholdes som webinar via Microsoft Teams.
Deltagerne får tilsendt link hertil umiddelbart inden webinaret.
FORMÅL OG INDHOLD
Studiestartsdagen har til formål at klæde den studerende på til at starte på og gennemføre en videregående uddannelse. Der vil være råd og vejledning til, hvordan du kommer bedst igennem dit studium. Der vil på dagen være mulighed for at spørge ind til emner som f.eks. planlægning, eksamensdispensation, studieteknik, gruppearbejde, studiematerialer, brug af hjælpemidler, praktik, udlandsophold og ikke mindst forsørgelse i form af SU, handicaptillæg, legater eller revalidering.
Vi får besøg af ældre studerende, som deler deres erfaringer med at tage en videregående uddannelse med et synshandicap.
Har du allerede en startpakke kan du blot deltage i studiestartsdagen, men hvis du ikke har en startpakke skal du også tilmelde dig startpakkedagen den 17.8.
EFTER KURSET HAR DU
En god viden om, hvad der skal til for at lykkes på et videregående studium. Du har kendskab til Notas formater og kender procedurerne for bestilling af studiematerialer og ansøgning om SPS og forsørgelse til studiet.
FORM
Oplæg, dialog og undervisning.
PRAKTISK INFO
Det er gratis at deltage, men kræver tilmelding.
Hvis du allerede har en startpakke-pc, skal den medbringes på startpakkedagen og ellers en anden form for notatapparat.
Bemærk
Når du ved hvilken uddannelse du er optaget på, vil vi bede dig om at kontakte enten studievejleder Helle Holmsgaard på 39 45 23 63 eller studievejleder Janny Lam på 39 45 23 19 – vi træffes fra den 9. august.
SAMTYKKEERKLÆRING FOR UU OG VU
Download samtykkeerklæring i tilgængelig PDF her
SÅDAN SENDER DU SAMTYKKEERKLÆRINGEN
1. Udfyld samtykkeerklæringen
2. Gem erklæringen på din computer fx skrivebordet
3. Ha' dit NemID parat
4. Klik på 'sikker mail'-linket nedenfor og log ind med dit NemID
5. Der åbnes en e-Boks besked, hvor IBOS allerede står som afsender
6. Udfyld emnefelt, skriv en besked i tekstfeltet og vedhæft
samtykkeerklæringen
7. Tryk på send
For borgere: Send sikkert til IBOS
TILMELDING
Tilmeldingsfrist den 9. august 2021.
PRAKTISK
Inden webinaret:
- Til webinaret anvender IBOS programmet Microsoft Teams. Dvs. du deltager i kurset via computer, smartphone eller tablet med internetadgang.
- Du kan vælge at downloade Microsoft Teams som program eller deltage via din webbrowser.
- Deltagerne får tilsendt link direkte til webinaret inden afholdelsen.
- Log gerne ind på Teams 10 minutter før kursusstart.
- Alle deltagere går på uden webcam og med slukket mikrofon.
- For at opnå den bedste lyd og billedeffekt er det vigtigt, at du ikke er logget på en Citrix-forbindelse (VPN) eller en anden central server, mens du deltager i webinaret.
- Undervejs vil du kunne chatte og stille spørgsmål direkte til underviseren.
DERUDOVER
Har du lyst til at blive endnu klogere på synsfaglige emner - så har IBOS et bredt udbud af kurser og webinarer.
Du kan allerede nu se flere muligheder her, og listen bliver hele tiden opdateret med nye kurser:
https://www.ibos.dk/uddannelser-kurser-forloeb/korte-specialiserede-kurser.html